recenzje

Manometr eletroniczny Topeak SmartGauge D2

Podziel się tym artykułem:
Manometr eletroniczny Topeak SmartGauge D2

Kiedy planujemy jazdę w terenie, to musimy dobrać odpowiednie ciśnienie w oponach. W zależności od rodzaju nawierzchni ilość barów w kołach będzie więc różna. Nie potrafię na wyczucie ocenić, czy ciśnienie, które mam w oponach jest idealne pod daną trasę – tym bardziej, że jeżdżę na systemie bezdętkowym. Na dokładnym określeniu ciśnienia zależy mi zwłaszcza podczas maratonów. Zwykła pompka nie była dla mnie nigdy zbyt dokładna, więc zdecydowałam się na zakup manometru elektronicznego firmy Topeak.

Ciśnieniomierz Topeak to małe, mieszczące się w dłoni urządzenie, które precyzyjnie mierzy ciśnienie w oponach rowerowych i jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze.

Posiada obrotową końcówkę, która dostosowuje się do zaworów Presta i Schrader (samochodowych).

Na urządzeniu tym znajduje się także specjalny przycisk upuszczający powietrze, dzięki któremu możemy precyzyjnie dobrać ciśnienie w oponach.

Manometr podaje ciśnienie w : barach, psi lub kg/cm2. Maksymalny zakres to 250 psi/17 barów, więc śmiało możemy używać go również do rowerów szosowych. Dzięki wyświetlaczowi odczyt pomiaru jest bardzo prosty.

Ciśnieniomierz zasilany jest na baterie.

Cena tego urządzenia to ok. 85 zł.

Manometr firmy Topeak to łatwy w obsłudze gadżet, który pozwala na precyzyjny pomiar, a także regulację ciśnienia. Jest szczególnie przydatny pod rowery mtb, np. przed wyścigami. Jeśli więc zależy nam na dokładnym dopasowaniu ciśnienia pod dany rodzaj terenu- to na pewno warto zdecydować się na jego zakup.

Instrukcja obsługi manometru

1. Pompujemy wcześniej koła, najlepiej z wyższym ciśnieniem niż planowane (manometr pozwala na upuszczanie powietrza).
2. Odkręcamy wentyl i przykładamy manometr – mocno go przyciskając do wentylka, tak aby powietrze nie schodziło z koła.
3. Włączamy manometr i określamy za pomocą przycisku znajdującego się na środku urządzenia, jaki pomiar ciśnienia nas interesuje (bary, psi).
4. Na ekranie wyświetla się aktualne ciśnienie. Jeśli jest ono za wysokie, wciskamy „tune”, wtedy pomiar będzie co niecałą sekundę powtarzany. Następnie naciskamy żółty przycisk z boku, który pozwala na redukcję ciśnienia w kole.
5. Kiedy manometr pokazuje ciśnienie, które nas interesuje – wyciągamy go i zakręcamy wentyl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *