porady

Zamawianie w zagranicznych sklepach

Podziel się tym artykułem:
DSC00207

Często, kiedy szukamy jakiegoś produktu w Internecie- okazuje się, że jest on dostępny wyłącznie na zagranicznej stronie. Wiele osób czuje się niepewnie i rezygnuje ze złożenia zamówienia. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Od kilku lat systematycznie robię zakupy również za granicą. Poniżej udzielę więc kilku wskazówek dotyczących składania zamówień w sklepach na terenie Unii Europejskiej.

Dlaczego warto robić zakupy również w zagranicznych sklepach?

Duży wybór towaru

Na zagranicznych stronach możemy zamówić produkty różnych producentów, które nie zawsze są sprowadzane do Polski, np. ostatnio kupiłam rękawiczki Giro w wersji kolorystycznej, która nie jest u nas dostępna. Ma to dość istotne znaczenie zwłaszcza w przypadku kobiecych ubrań (dostępnych od ręki) lub nietypowych akcesoriów rowerowych, których wybór w polskich sklepach jest ograniczony.

Rzeczywisty stan magazynowy

Jest to bardzo duża zaleta zagranicznych sklepów, w których dotychczas składałam zamówienia. Jeśli na ich stronie wyświetla się informacja o dostępności produktu- to tak rzeczywiście jest. Natomiast, w przypadku polskich sklepów bywa różnie, o czym ja i moi znajomi nie raz się przekonaliśmy, np. złożyłam rok temu zamówienie na pedały i zostało one zrealizowane dopiero po 2 tygodniach, pomimo że na stronie produkt oznaczony był jako dostępny.

Promocje

W zagranicznych sklepach często możemy natrafić na niezłe okazje w czasie wyprzedaży. Udaje mi się wtedy upolować zwłaszcza ubrania po okazyjnej cenie, np. dzięki takim promocjom w ostatnim roku kupiłam spodenki Crafta oraz koszulkę Sportfula, które były przecenione o ponad 100 zł.

DSC00088

Sposób składania zamówienia

Język obsługi

W sklepach, z których korzystam- strona dostępna jest w języku angielskim, więc znając jego podstawy raczej bez większych problemów poradzimy sobie ze złożeniem zamówienia.

Sposób płatności

W przypadku płatności kartą- nie jest wymagana karta kredytowa. Wystarczy zwykła karta debetowa (wymagane jest aktywowanie transakcji bezgotówkowych). Z tej metody korzystam najczęściej (mam do tego drugą dodatkową kartę na innym koncie bankowym, na którą przelewam określoną sumę pieniędzy).

Jeśli jednak boicie się podawać dane karty przez Internet, to dobrym rozwiązaniem będzie założenie konta PayPal, który jest najpopularniejszym systemem płatności internetowych na świecie. Na takie konto możemy wpłacić określoną sumę pieniędzy za pomocą przelewu lub na stałe wprowadzić tam numery naszej karty bankowej. Wówczas to PayPal będzie pośredniczył w naszych transakcjach ze sklepami internetowymi. Poza przewalutowaniem, nie wiąże się to dla nas z dodatkowymi kosztami (prowizję związaną ze sprzedażą pokryje sprzedawca).

Wysyłka

Większość sklepów oferuje darmową wysyłkę do Polski od ustalonej kwoty. I tak, w przypadku Wiggle jest to 67.50 €, Chain Reaction Cycles– 99 €, Bike-Discount– 250 €. Jednak, nawet jeśli nie przekroczymy tej kwoty, to koszt wysyłki nie jest aż tak wysoki i wynosi ok. 10 €. Aby obniżyć cenę przesyłki- można również złożyć zamówienie wspólnie ze znajomymi.

box1
box2

Termin realizacji

Wbrew pozorom, czas dostawy przesyłek zagranicznych wewnątrz UE nie jest długi. Dotychczas paczki z Niemiec dochodziły do mnie w ciągu 3-4 dni roboczych, a z Wielkiej Brytanii po ok. tygodniu. Informacje o aktualnym miejscu naszej paczki możemy na bieżąco monitorować za pomocą linku, który dostajemy na adres e-mail.

Zwroty i gwarancja

Do każdej paczki załączony jest formularz zwrotu. Trzeba się jednak liczyć z nieco wyższymi opłatami za wysyłkę zwrotną. W przypadku odesłania produktu w ramach gwarancji- niektóre sklepy oferują zwrot kosztów przesyłki. Dotychczas ze zwrotami i obsługą gwarancyjną nie miałam żadnych problemów, np. odsyłałam kask, którego kolor prezentował się na zdjęciu inaczej niż w rzeczywistości.

Zamawianie roweru

Do tej pory miałam okazję dwukrotnie zamawiać rower. Najpierw szosę firmy Canyon, a potem Specialized. Poniżej znajdują się moje krótkie spostrzeżenia na temat dwóch sklepów, w których robiłam zamówienia.

Canyon

Na zakup roweru szosowego tej marki zdecydowałam się już we wrześniu. Nie był on jeszcze wyprodukowany (model na rok 2016), dlatego termin wysyłki został określony wstępnie na koniec stycznia. Skusił mnie wygląd i cena roweru, więc zrobiłam zamówienie (bezpośrednio na stronie producenta).

W listopadzie z powodu awarii systemu przez dwa tygodnie miałam zablokowaną kwotę pieniędzy na koncie. Potem przyszła informacja, że wysyłka roweru opóźni się i dostanę go pod koniec lutego. Postanowiłam czekać cierpliwie dalej.

Kiedy zbliżał się planowany termin wysyłki, a nie dostałam żadnej informacji – zaczęłam się niepokoić. Na infolinię do Canyona na próżno próbowałam się dodzwonić. Chat online na stronie był wyłączony. Dostałam jedynie wymijające, zdawkowe informacje na stronie FB Canyona wysyłając tam wiadomości. Żadnych konkretów…

Minął termin zaplanowanej pod koniec lutego wysyłki, a pieniądze przeznaczone na szosę zostały ponownie zablokowane na koncie. Ucieszyłam się. Myślałam że w końcu przyjdzie moja szosa. Niestety radość nie trwała długo… Na e-mail przyszła wiadomość, że wysyłka roweru opóźni się o kolejny miesiąc. W dodatku, kolor roweru na zamówieniu został zmieniony bez żadnej konsultacji ze mną (z białego na niebieski). Nie pozostało mi nic innego, jak zrezygnować z zamówienia.

Nadal nie mogłam skontaktować się z biurem obsługi klienta w języku polskim. Ostatecznie udało mi się rozwiązać sytuację za pomocą chatu na stronie w języku angielskim. Zamówienie zostało błyskawicznie anulowane, a po ok. dwóch godzinach pieniędze odblokowane na koncie. Dostałam również e-mail z wiadomością o rezygnacji z zamówienia. Jestem bardzo rozczarowana podejściem firmy Canyon do klienta. Niestety, nie jest to odosobniony przypadek, ponieważ wiele osób ma podobny problem. Na pewno w przyszłości nie zamówię już roweru w przedsprzedaży.

Specialized

Po anulowaniu zamówienia na szosę Canyon, dość szybko zdecydowałam się na zakup roweru Specialized, który na stronie Cyclestore był przeceniony o 30 % (zeszłoroczny model). Rower został wysłany dzień później i po tygodniu został dostarczony przez kuriera. Zapakowany był w oryginalny karton Specialized. Jedyną niespodzianką okazały się hamulce, które na rynek angielski działają odwrotnie:) (przedni hamulec jest po prawej stronie), ale to niewielki detal, który łatwo można zmienić. Z zamówienia i bezproblemowej realizacji jestem więc bardzo zadowolona.

Sprawdzone sklepy zagraniczne

DSC00195

Poniżej przedstawiam listę sprawdzonych przeze mnie sklepów, koszt wysyłki (dla przedmiotów gabarytowych, takich jak rowery, jest zazwyczaj wyższy) oraz to, co najczęściej w nich zamawiam. Nigdy nie miałam problemów z realizacją zamówienia na ich stronach, jak również z dostawą i zawartością paczek, a w przypadku potrzeby- z serwisem gwarancyjnym.

  • Bike-Discount (części, odzież i akcesoria) – wysyłka 6,95 € (darmowa przy zamówieniu powyżej 250 €)
  • Bike24 (odzież i akcesoria) – wysyłka 15,00 €
  • Bobshop (odzież) – wysyłka 9,95 € (darmowa powyżej 200 €)
  • Chain Reaction Cycles (odzież i akcesoria) – wysyłka 6,99 € (darmowa powyżej 99 €)
  • Cyclestore (rower) – wysyłka £15.00 (darmowa powyżej £160), wysyłka roweru £40
  • Evans (odzież i akcesoria) – wysyłka £8.00 (darmowa powyżej £100)
  • Pedal&Co (odzież) – wysyłka £10
  • Wiggle (odzież i akcesoria) – wysyłka 10.79 € (darmowa powyżej 67.50 €)
  • Sigma Sport (części, odzież, akcesoria) – wysyłka £5

Komentarze

  • Cześć

    Orientujesz się może czy z Bike-Discount przy zakupie roweru przesyłka też jest darmowa? Chce tam kupić crossowego radona ale nigdy nie kupywałem wysyłkowo tak drogich rzeczy, myślisz że warto i nie będzie problemów?

    pozdrawiam

    • Hej,

      Jak wejdziesz na stronę, to w prawym górnym rogu zmień „delivery” na Polskę. Jak przejdziesz na stronę roweru, to pod ceną wyświetli się, czy wysyłka jest za darmo. W przypadku Radona, chyba będziesz musiał dopłacić 30 euro. Najłatwiej dodać i przejść do koszyka i wtedy pojawią się koszty wysyłki.
      Sama zamówiłam teraz szosę za granicą w Canyonie i znam parę osób, które też zamawiały rower wysyłkowo. Trzeba tylko pamiętać, aby dzienny limit na karcie był odpowiednio wysoki.
      Pozdrawiam:)

    • Ja zamawiałem rower w Bike-Discount. Wysyłka tego modelu była akurat za darmo, rower dotarł szybko, zapakowany w standardowy karton rowerowy.
      Trzykrotnie korzystałem z gwarancji – uszkodzona manetka od amortyzatora (przysłali nową po wysłaniu zdjęcia), wymieniona manetka od tylnej przerzutki (po odesłaniu zepsutej), nowa piasta i przerzutka tylna (po odesłaniu uszkodzonych na ich koszt). Także ogólnie polecam.

  • Z Canyonem dochodzi jeszcze śmieszna sprawa, że zamawiając 3 miesiące wcześniej i tak nie założą Ci np. krótszego mostka, czy innej korby jaka bardziej Tobie pasuje. Jeżeli natomiast przyślą Ci rower, to w ciągu 30 dni możesz do nich się zgłosić , że coś w rowerze nie pasuje. Wtedy na własny koszt ściągają rower, wymieniają część i odsyłają ponownie komedia…

  • Hej, jak kupowałaś na Wiggle to ta wysyłka ‚Free Untracked Delivery’ jest sprawdzona, tzn. jeśli paczka zaginie to jest ich odpowiedzialność i nie robią problemów?

    • Hej, tak przesyłka jest sprawdzona- nie wiem jak jest z zaginięciem, ale zamawiałam na Wiggle wiele razy i nic mi nie zaginęło do tej pory. Jednak, gdybym zamawiała coś naprawdę kosztownego to raczej dopłaciłabym wtedy te 7 euro do zarejestrowania paczki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *